Ademhalings- en koudwater training, vervolg

De training verloopt heel goed, deelnemers zijn enthousiast, zowel over het afwisselende programma als over de voorderingen. De effecten van de training verschillen van persoon tot persoon. Zo heeft de één minder last van koude voeten, en slikt de ander minder medicijnen voor de bloeddruk. De volgende vindt meer concentratie en de ander ervaart meer energie. Iedereen is enthousiast hoe het toch lukt om 10 minuten te zwemmen in het koude water van het Tjeukemeer bij een temperatuur van 8 graden. Verschillende personen doen dit ook gedurende de week als er geen training is. Zij worden daar fit, energiek en blij van. Als dat geen mooie resultaten zijn?

avond zwemmen 1e training

Eerste ervaringen met de ademhalings- en koude training

In februari zijn de introductie workshops geweest van deze training, deze werden goed bezocht en daarna zijn er 10 mensen gemotiveerd aan de slag gegaan. Er waren veel verschillende doelen om deze training te volgen. Zo is voor de één het verbeteren van de lichamelijk welbevinden een doel, voor een ander het beter leren ademhalen en dit ook tijdens bijvoorbeeld het hardlopen kunnen vasthouden. Weer een ander wil graag de angst voor het zwemmen in buiten water overwinnen, ter voorbereiding op een Triatlon, of andere hopen dat dit een gunstig effect heeft op lichamelijk klachten zoals het vaak koud hebben en last van gewrichten en spieren. Al na de eerste trainingendagen werden er effecten geconstateerd. deze zijn ook heel divers en verschillen per persoon. Zeker is dat iedereen zich veel meer bewust wordt van zijn lichaam en de processen die zich daarin afspelen.

De komende weken zal de uitdaging het koude water blijven, waarbij de ademhaling ondersteunt. Eerst is dat onder de douche, maar later komt daar de ton of het bad voor in de plaats. In het water zitten is toch een andere dimensie dan onder de douche en tussen de stralen door. We eindigen de training in het Tjeukemeer.

eric in koud bad

Challenge hardlopen

In September is er weer een Challenge hardlopen van start gegaan, onder persoonlijke begeleiding wordt er een op maart gemaakt programma gemaakt. Het wordt aangepast aan de conditie en loop techniek die er is bij de verschillende personen.

Doelstelling in 10 weken tijd met gemiddeld twee keer per week trainen, kun je aan het eind van de Challenge 7 km hardlopen. personen die de Challenge al gedaan hebben kunnen ook mee blijven trainen, waardoor er een vertrouwd groepje is ontstaan.

De doelstelling van de Challenge is in op de tweede trainingsdag van week 10 behaald. Wat een mooi resultaat.

31 december gaan we met een aantal meedoen aan de oliebollenloop in Gorredijk 10 km, een mooie afsluiting van het jaar 2016.

In januari start er een nieuwe Challenge!

bewegen-doet-leven-2016

Fietsen voor Ghana Versie 2016

Ook dit jaar heb ik Samen met een deelnemer van de fiets-challenge meegedaan aan Fietsen voor Ghana. We hebben op 17 september 150 km gefietst om meer kinderen de gelegenheid te geven  in Ghana naar school te kunnen. Voor wie ook een fiets training wil volgen, neem contact op dan maken we een training op maat. Volgend op deze fietstocht werd bij TriScell nog een Sponsordiner georganiseerd. in totaal ook met andere giften konjosphina-en-ik-150-km-2016

23 januari introductie middag training “Bewegen doet leven”

Erg leuk om allerlei acties te bedenken om meer mensen te krijgen op de gratis introductiemiddag. Een er van is onderstaand filmpje. Het heeft gewerkt de 1e introductie bijeenkomst was een succes. Een wandeling buiten op de dijk kon niet achter wege blijven ondanks de regen, hagel en wind. Nieuwe datum voor een gratis introductieworkshop voor de training : “Bewegen doet leven” is 23 januari 2016. https://www.youtube.com/watch?v=3tb4KQ5iYMU

IMG-20151122-WA0002