Agenda en actuele programma’s

Agenda van 2017

  • 4 oktober start er een nieuwe ademhalings- en koudwater training, in 10 weken tijd leer en ervaar je wat dit voor je lijf betekend en hoe je om kunt gaan met koud water. Doelstelling de hele winter door in het koude water!

  • Het hele jaar door Fitlijf Programma, een programma waarin je heel je lijf traint met verschillende oefeningen, inclusief concentratie en ademhalingsoefeningen. Iedere maandag en vrijdagavond om 19.00

  • Het hele jaar door, hardlooptrainingen iedere maandag en vrijdagavond om 19.00

  • 21 mei India avond, vanaf 18.00 muziek, hapjes en stichting Duniya

  • maandelijks Yin Yoga workshopdoor Cilia Wust. Op aanvraag kan de workshop worden afgesloten met een duik in de hot-tub.

  • Gedurende het jaar kun je starten met: Hardloop of wandel-challenge, in 10 weken tijd kan ik 7 km hardlopen of een zelf bepaald aantal km wandelen

  • Maar je kunt ook komen trainen om te fietsen of te zwemmen. Neem contact op voor de juiste trainingstijden want die wisselen nog wel eens op verzoek van de deelnemers.

  • In februari is gestart start met koude training, gevolgd door zwemtraining in buitenwater.

Uitgebreidere omschrijving activiteiten

 

 

Koude workshop met zwemtraining in buitenwater

Je Start met verschillende oefeningen om te leren je te concentreren en je aandacht op andere dingen als de kou te richten. de manier van ademhalen is daar heel belangrijk bij je leert omgaan met kou en de waarde van koude training. Je oefent je in omgaan met koude doormiddel van een koude douche of een bad of een duik in het Tjeukemeer. De manier van ademhalen is daar heel belangrijk bij.

Betere ademhaling zorgt voor:                    Koude training zorgt voor:

  • Meer energie                                            Betere bloeddoorstroming
  • meer power                                               Verhoging van stofwisseling
  • Meer ontspanning                                  Minder last van kou
  • Meer rust in je lijf                                   Stimulans van het zenuwstelsel
  • Meer rust in je hoofd                             Betere conditie
  • Betere prestaties                                    Betere weerstand, immuunsysteem
  • Rustiger Hartslag                                   Positievere en sterkere mindset

Na ongeveer 6 weken komt de eerste duik in buitenwater, vanaf die tijd gaan we trainen om uiteindelijk in september 2 km achtereen te kunnen zwemmen. ondanks, kou, golven of andere natuur verschijnselen.

De trainingen zijn al begonnen, maar je kunt altijd contact opnemen voor een proeftraining en eventueel aansluiten bij de lopende groep. Je kunt dan je eigen tempo aan houden in de groep.

img_20161129_094024310

Hardloop Challenge
januari 2017,  start er een nieuwe “Challenge in 10 weken tijd 7 km hardlopen”.
  • 10 weken 2 trainingen van 2 uur
  • vaststellen van persoonlijke doelen
  • warming up
  • ademhalings- en concentratie techniek
  • buik- rug- en beenspieroefeningen
  • hardlooptraining
  • uitlopen en rekken

Daarnaast werken aan persoonlijke ontwikkeling, waarom en hoe laat ik me beïnvloeden mijn doelen te behalen, waarom geef ik op, hoe kies ik voor mezelf.

Wat deze trainingen uniek maakt is dat de begeleiding heel persoonlijk is, dat er een coach meegaat, die je tijdens het hardlopen ook stimuleert juist adem te halen, de goede techniek te handteren. de trainingen worden per keer aangepasten op de individuele behoefte.

hardloop_motivatie_1.png

De trainingstijden:  trainingstijden worden aangepast aan de deelnemers, neem daarvoor contact met me op. Via de email, facebook of telefoon. op dit moment wordt meestal op de maandag en vrijdagavond getraind. Maar er zijn ook mogelijkheden voor overdag.

De wens is om met meer deelnemers tegelijk aan een nieuwe Challenge te starten, omdat dat stimulerend werkt naar elkaar. Maar wil je later instromen dan januari, geen probleem!

Fiets-Challenge

balans-einstein
Start op afspraak om op een dag 150 of 200 km te fietsen.
Opbouw  3  weken 2 trainingen per week;
  • Warming up
  • ademhalings- en concentratie techniek
  • buik- rug- en beenspieroefeningen
  • fietstraining
  • cooling down

Daarna tot 7 weken training op maat

  • afwisselende trainingen
  • personal coaching
  • trainingstijden in overleg

Yin yoga workshop door Cila Wust

Yin Yoga is een meditatieve vorm van Yoga.
We blijven 3 tot 5 minuten in een pose, waardoor de meridianen een betere doorstroming krijgen, de fascie/bindweefsel meer doorstroming krijgt en de spieren zich overgeven, waardoor een diepere ontspanning ontstaat.
Het effect van deze doorstroming brengt een soepeler lichaam, een gezondere fysieke gesteldheid en meer ruimte en durf om in jouw lichaam te blijven.

Deze meditatieve vorm zorgt voor meer innerlijke rust, zachter om kunnen gaan met jouw emoties en alle drama die het leven jou uit het lood doen slaan.
In deze workshop zal ik uitleg geven over YinYoga, haar werking en de werking van de12 hoofd meridianen, die in de Yinposes worden gevitaliseerd en meer in balans worden gebracht.

Zorg voor losse kleding, zonder beknelling, knopen, ritsen en andere irriterende details. neem een deken, kussen en warme sokken mee.
Voor thee wordt gezorgd.
Er is vloerverwarming, wat heel aangenaam zal voelen in de poses.

De prijs is: € 20,-
Bij voldoende animo maandelijks een les.

img_20161217_144840864

India Avond

Een Indiase avond, met muziek uit India en achtergrond informatie over het doel van Stichting Duniya en de Streetfood boeken.
Vanaf 18.00 uur is de inloop met kleine Indiase hapjes, om 18.45 begint Jacques Platenkamp uit Wolvega, met en muziekworkshop waarbij u kunt kennismaken met de Indiase muziek cultuur, door middel van live muziek op verschillende instrumenten, beelden en achtergrond informatie. Ook legt Jacques verbindingen naar onze muziek cultuur. De presentatie is interactief, zelf de ritmes voelen en vragen stellen geeft een ontspannen sfeer.
Daarnaast is er een presentatie over Stichting Duniya. Aan de hand van foto’s en een filmpje wordt duidelijk wat Stichting Duniya kan betekende voor mensen in verschillende landen, maar vandaag speciaal over India. Mirjam Letsch heeft voor de Stichting verschillende kookboeken over Streetfood ontwikkeld, daaruit worden vanavond hapjes geserveerd.
De kosten voor deze avond zij minimaal €18,00, wat na aftrek van de kosten overblijft wordt gedoneerd aan Stichting Duniya.
http://www.duniya.org/
Opgave via deze pagina, via madeleinevanderkooij@gmail.com of 06-14731281

De DansDialoog

de dans dialoog gaat over de innerlijke dialoog in het dagelijks leven tussen verschillende keuzes, verlangens, ideeën, stemmen in ons. Zoals Pietje Precies, Chaotische Gerrit, de JA, de NEE, het Kritische Geluid, Sexy Sara…
De danser in ons kan deze verschillende delen in onszelf aanspreken, in beweging brengen en plek geven.
In de haast van de dag geven we dit proces vaak niet zoveel ruimte. In DansDialoog dus wel!
Spelend, licht, met aandacht, vertragend en ontdekkend…

Nu al zin om te dansen, meld je vast aan.

Kosten € 25,00

deebbb_60a55e6d517245629765dfa46fe6cc9c

Eerder in 2016 was er bij TriScell een workshop

“Ademhalingstechniek en koude training”

ijsbad 2

Door de gecertificeerde instructeur Johan Deinen (volgens de Wim Hof Methode)

Deze kan op verzoek herhaald worden. Minimaal 8 deelnemers

Van 12 uur tot 17.00 uur, kosten € 80,00 inclusief Lunch

Behoefte aan een andere Challenge?

Dat kan, zo kun je denken aan een Challenge voor fietsen, wandelen, kanovaren en zwemmen in buitenwater. Ook geïnteresseerd? Stuur mij een berichtje en we gaan kijken welke mogelijkheden er voor jou zijn.
 Active meditatie
meditation-
Op aanvraag proefsessie van een active Meditatie, tijd 19.30 uur inloop, wat drinken en uitleg. 20.00 uur start.
Advertenties
%d bloggers liken dit: